22 august 2011

Bagels




Am gasit aceasta reteta de mult timp , pe blogul Laurei Adamache si astazi m-am hotarat sa o incerc.
Acesti bagels sunt, de fapt, niste covrigi , asemanatori celor cumparati , dar mult mai buni .
Se fac foarte usor si merita incercati.




Ingrediente :
- 500 g faina
- 7 g drojdie uscata
- 250 ml apa calduta
- 2 lg-te rase de sare
- 1 lg-ta de zahar
- 1 ou mediu
- 2 lg-te ulei de masline


Drojdia + zaharul + cateva linguri de apa calduta , se amesteca pana se dizolva drojdia si zaharul.
Se lasa sa stea cateva minute.


Faina se amesteca impreuna cu sarea.
Peste faina se adauga : drojdia dizolvata , oul batut , uleiul si restul de apa.


Se amesteca la inceput cu o lingura , apoi se framanta usor , cu mana.


Rezulta un aluat moale si usor lipicios .
Lasam aluatul la dospit 45 minute.


Dupa ce aluatul si-a dublat volumul , il impartim in 12 bucati egale.
Inainte de a forma covrigii , punem o oala cu apa la fiert.


Forman 12 bilute si le facem , in mijloc , cate o gaura .Folosim faina pentru a nu se lipi de mana .


Se invarte de 2-3 ori pe deget covrigul , in aer, pentru a se forma mai usor.


Rezulta 12 covrigi.


Punem covrigii ,pe rand, cate 3-4 in apa care fierbe si ii lasam cate 20-25 secunde pe fiecare parte.


Ii scoatem pe un servet , sa se scurga de apa .


Punem hartie de copt intr-o tava , asezam cu grija covrigii , apoi ii pensulam cu ou batut si presaram susan .


Se pun in cuptor la 200 grade pentru 15-20 minute. Eu i-am tinut mai mult , pentru ca am cuptor pe gaz si nu imi arata gradele :) , asa ca i-am tinut pana s-au rumenit.


Se lasa sa se raceasca putin apoi se pot manca simpli sau umpluti.


Un covrig , care asteapta sa fie umplut :)



L-am umplut cu crema de branza.


POFTA BUNA !


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu