17 august 2011

Ciorba de perisoare cu soia si ciuperci




Am gasit aceasta reteta si m-am hotarat sa o incerc cu mici modificari , in sensul ca reteta originala era doar cu soia granule fara ciuperci. Eu fac de obicei , in alta varianta, ciorba de perisoare cu nuca.
Nu m-am asteptat sa fie asa de buna !! 




 Ingrediente :
* pentru supa :- 2 morcovi
- 1 radacina de patrunjel
- 1/2 telina
- 2 cepe
 - 2 galbenusuri
- 5 lg de smantana
- leustean
- bors magic
- 2 lg de ulei
- sare si piper

* pentru perisoare : - 5 lg de orez
- 5 lg de soia granule
- 5 lg de faina
- 1/2 lg-ta ienibahar macinat
- 2 albusuri
- 1 bol picioruse de ciuperci
- 1 legatura mica de patrunjel
- sare si piper


Se toaca zarzavatul si se pune la fiert. Cand fierbe apa adaugam 1 lg de sare si punem ceapa.


 Dam prin masina de tocat sau la robot piciorusele de ciuperci.


Punem intr-o craticioara pe foc: orezul spalat , soia granule, ciupercile tocate marunt si 1 cescuta mica de apa.
Lasam sa fiarba pana scade apa si se umfla putin soia si orezul.
Dam jos de pe foc si adaugam patrunjelul tocat , ienibaharul, albusurile, sare , piper si faina.


Amestecam bine toate ingredientele .
O sa rezulte o compozitie moale , dar stati fara grija ca perisoarele nu se vor desface in ciorba.
Eu am fost un pic reticienta si am pus 2 perisoare de proba , sa vad cum se comporta :)


Ne umezim mainile cu apa si formam perisoarele.


Le punem direct in oala care fierbe( la foc minim) pe masura ce le modelam pentru ca sunt prea moi si nu se pot aseza pe o farfurie. Lasam sa fiarba la foc moderat aprox. 30 min.


Separat amestecam 2 galbenusuri cu 5 lg de smantana .


Adaugam peste compozitie 3 polonice de ciorba si amesteca bine.


Dupa ce au fiert 25 min. perisoarele adaugam bors magic , dupa gust,  leusteanul tocat , sare si piper.
Lasam sa fiarba inca 5 minute, stingem focul si adaugam compozitia de galbenusuri cu smantana amestecand repede.


 Daca va place se poate servi cu ardei iute.


POFTA BUNA !


4 comentarii:

  1. Esti salvarea mea cu retzetele astea. Am facut-o si eu vineri. Foarte, foarte buna! Multzumesc mult! :*

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc si eu Lavi , ca ai incredere sa incerci retetele mele si sunt foarte incantata , cand primesc cate un comentariu de apreciere :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Acum incerc si eu aceasta ciorbita ,sper sa-i placa celui mic. Multumim ptr. retete de unde ne inspiram si noi !

    RăspundețiȘtergere