23 august 2011

Colacei



Acesti colacei dulci se fac usor si sunt foarte pufosi si gustosi.




Ingrediente :
- 150 ml apa
- 60 g zahar
- 25 g unt
- 7 g drojdie uscata
- 1 ou
-  1 lg esenta de vanilie
- 1 lg-ta sare
- 430 g faina


Amestecam apa fierbinte cu zaharul, untul si sarea pana se topeste untul si se dizolva zaharul.
Dupa ce s-a racit putin compozitia adaugam oul intreg si mixam 2-3 minute.


Adaugam 1 lg de esenta de vanilie si treptat faina amestecata cu drojdia uscata.


Framantam un aluat elastic si nelipicios.


Se lasa aluatul 1 ora la dospit.


Dupa ce a dospit aluatul il modelam sub forma de sul si il impartim in 10 parti egale.
Puteti sa impartiti aluatul in mai multe parti sau mai putine in functie de cat de mari vreti colaceii.


Fiecare parte de aluat o intindem in forma de snur subtire.


Trecem capetele snurului unul peste altul.....


....apoi rasucim fiecare capat in jurul cercului format avand grija sa lipim sub colacel capetele aluatului.


Rezultatul :)


Punem colaceii intr-o tava in care am asezat hartie de copt.


Lasam sa mai dospeasca 1 ora in tava.


Dupa ce au crescut frumos ii ungem cu ou batut si presaram zahar brun.


Bagam tava la cuptor pentru 25 minute la foc mediu.
La cuptorul meu atat a durat coacerea , dar e bine sa-i supravegheati si sa-i verificati dupa primele 15 minute.


Scoatem colaceii din tava si ii lasam sa se raceasca putin.


Servim simpli sau alaturi de un pahar cu lapte.


POFTA BUNA !

6 comentarii:

  1. Cand am vazut retzeta ieri, m-am si apucat sa ii fac, nu am avut rabdare pana azi :) Super buni! (Si cred ca azi o sa mai fac 'o tura') :*

    RăspundețiȘtergere
  2. Ma bucur , Lavi ,ca v-au placut.
    Mama nu credea ca sunt facuti de mine :) mi-a zis ca sunt mai buni decat cei cumparati.

    RăspundețiȘtergere
  3. acum ii fac si eu ...mai am o ora :))

    RăspundețiȘtergere
  4. Arata tare bine, am sa incerc si eu reteta ;) Pot sa inlocuiesc drojdia uscata cu cea proaspata? Multumesc anticipat si o duminica placuta!

    RăspundețiȘtergere
  5. Da , se poate inlocui, dar nu stiu cantitatea de drojdie proaspata , cred ca un cub ar fi suficient.

    RăspundețiȘtergere