05 septembrie 2011

Papanasi



Pana in urma cu vreo 2-3 ani nici nu am vrut sa gust acest desert :)
Mi se parea tare ciudata combinatia de ,,gogoasa ,, cu smantana si dulceata. Dupa ce am gustat prima data am ramas placut impresionata :) si a ramas unul din deserturile mele favorite.




Ingrediente :
- 250 g branza
- 1 lg-ta rasa de sare
- 1/2 lg-ta scortisoara
- 1 lg-ta praf de copt
- 1 plic zahar vanilat
- 2 oua
- 230-270 g faina


Am cantarit faina - 270 g , din care am oprit 1 ceasca de faina. In restul fainii am adaugat praful de copt si am amestecat bine. Apoi am pus branza data pe razatoare ( am folosit telemea de vaca putin sarata , nici foarte apoasa dar nici uscata ), sarea si scortisoara cu zaharul vanilat


Amestecam bine toate ingredientele apoi adaugam cele 2 oua.


Cantitatea de faina nu este exacta , este in functie de gramajul pe care il au cele 2 oua. Asa ca va recomand sa nu puneti toata faina de la inceput . Opriti o mica parte din faina pe care o adaugati pe parcurs daca mai este nevoie.


Rezulta un aluat potrivit pe cale il lucram cu mainile infainate. Facem un sul din care taiem 6 bucati egale.


Din fiecare bucata mai taiem o bucatica mai mica.


Luam bucatile pe rand si le dam o forma rotunda.
Apoi bucatile mari le aplatizam usor si le facem o gaura in mijoc , ca la covrigi.


Fiecare bucata o lucram cu mainile pana dam forma clasica a papanasilor.


Cand am terminat de modelat papanasii punem intr-o craticioara ulei de aproximativ ,, 3 degete,,.


Prajim papanasii in ulei bine incins pe ambele parti , avand grija ca uleiul sa treaca de jumatatea papanasilor.
Focul trebuie sa fie moderat ,daca este prea tare se ard si la mijoc vor fi necopti.
Nu trebuie sa-i inghesuiti la copt , pentru ca papanasii isi vor mari volumul.


Prajim si bucatile micute pe care le-am lasat in forma rotunda.


Scoatem  papanasii sa se scurga de ulei pe un servetel absorbant .


Cand s-au racit ii servim cu smantana si dulceata , dupa preferinta.


Eu am folosit dulceata de visine si dulceata de caise.


POFTA BUNA !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu