21 august 2011

Prajitura cu iaurt



Am mancat aceasta prajitura la o prietena si mi-a placut foarte mult. Mi-a spus ca are reteta din revista ,,Click - Pofta buna! " , asa ca am cumparat revista si am pregatit prajitura un pic adaptata :)
In reteta originala se folosea 1 plic de gelatina si din cate stiu, in Romania, gelatina care se gaseste in comert ,este facuta din sorici, copite, etc. din porc. Asa ca de cand am aflat ,eu nu mai folosesc gelatina.
De obicei folosesc gelatina vegetala ,, vege-gel,, de la Dr. Oetker, care desi este mai dificil de preparat , este un inlocuitor foarte bun.
De data aceasta nu am gasit vege-gel si am luat experimental :) Tort-Gelee, tot o gelatina vegetala.
Se poate face si fara gelatina , dar atunci nu se mai poate felia si o mancati direct din forma in care o puneti.




Ingrediente :
- 1 pachet de piscoturi
- 2 cani de smantana
- 1 cana de iaurt gras
- 2 pliculete zahar vanilat
- 2 pliculete gelatina vegetala
- 5 lg de zahar

Pentru decor :
- 1 lg de cacao
-struguri
- migdale
(Varianta originala era cu : kiwi , portocale , bezele si cacao)


Se amesteca smantana cu iaurtul, adaugam zaharul vanilat , zaharul si mixam bine.



Cand s-a topit zaharul ,se adauga gelatina topita.


Pentru gelatina : amestecam pliculetele cu 3-4 lg de zahar si 1 cescuta mica de apa.


Punem pe foc 1 minut pana se ingroasa.


Adaugam peste gelatina , cateva linguri din compozitia de iaurt cu smantana si amestecam bine.


Punem compozitia de gelatina in amestecul mixat anterior si  adaugam piscoturile rupte bucatele (eu nu am folosit tot pachetul de piscoturi, am pus 3  ,din cele 4 pachetele)


Se pune toata compozitia intr-o forma cu pereti detasabili si se lasa la frigider , cel putin 3-4 ore.
Se poate pune si in alta forma, daca nu aveti forma speciala.
Puneti folie alimentara in forma respectiva si dupa ce se intareste, o scoateti cu grija, ridicand de marginile foliei.


Dupa ce s-a intarit, se scoate inelul detasabil , presaram cacao si decoram dupa preferinta.


POFTA BUNA !


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu